Cikk megosztása
A brit Marston’s egy sörfőzdéket és pubokat üzemeltető hálózat, amely jelen van Nagy-Britannia szerte. Rendszeresen készítenek felméréseket, amelyből a sörpiac trendjeit lehet kiolvasni. Július elején ismét nyilvánosságra hoztak egy kutatást, amelyből többek között az is kiderül, hogy bár kevesebbet isznak a pubok vendégei, mint néhány évvel ezelőtt, de a minőségért szívesen fizetnek.
Az On Trade Beer Report az iparági trendeket tekinti át, illetve azt, hogyan teljesítenek az egyes sörkategóriák. Ezek szerint Nagy-Britanniában a felsőerjesztésű sörök fogyasztói a leginkább nyitottak új főzetek kipróbálására, míg a láger ivók 41 százaléka inkább a kedvenceihez ragaszkodik, a cask ale rajongók pedig a leginkább kényesek a minőségre.
A jelentésből az is kiderül, hogy a pubok vendégcsapjain található söröknek nem csak örülnek a fogyasztók, hanem egyenesen azt szeretnék, hogyha egy-egy vendágsör nem csak pár napig, hanem két hétig, vagy akár egy hónapig is kérhető lenne.
Leginkább a láger sörök fogyasztóinál figyelhető meg, hogy a prémium szegmens irányába mozdulnak el, és egy sima kézműves ale presztízse is nagyobb már, mint egy stouté.
Marston’s elemzése azt javasolja a kocsmárosoknak, hogy – ami a sörtípusokat illeti – minél szélesebb választékot tartsanak, és bizony figyelniük kell arra is, hogy az egészségtudatos fogyasztók egyre szélesebb rétege az alacsony alkoholtartalmú, vagy egyenesen az alkoholmentes italokat választja (2016-óta 30%-kal növekedett a szegmens). Szóval ezekből sem elég csupán egyfélét rendelni, mint korábban. Pláne, hogy ezt a trendet a fiatalabb és a tehetősebb fogyasztók diktálják.