Cikk megosztása
Egyre nagyobb az igény a prémium és szuperprémium sörök iránt Magyarországon, csak az elmúlt egy évben 23 százalékkal nőtt a kategória forgalma, 2018 első felében pedig 27 százalék volt a növekedés. Örülünk?
Ezt a Dreher mondta az MTI-nek (örülünk nélkül), hozzátéve, hogy a cég hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll, egyrészt prémium és szuperprémium termékek hazai gyártásával, másrészt nemzetközi márkák importálásával.
A cég idén tavasszal hozta ki a Dreher Pale Ale sört, most pedig az olasz Peroni Nastro Azzurot vezették be a piacra. Az olasz sörmárka gyártását nem tervezik Kőbányára hozni. Habár nem is teljesen világos egyelőre, hogy mi is pontosan a céljuk vele, hiszen újabb egyszerű, könnyed lágersörrel bővítették a portfóliót, miközben az anyacég, az Asahi szerint két év múlva a craft sörök részesedése Európában 10% lesz, a Közép-európai régióban pedig 2025-re éri el a 10%-ot a craft sörpiac, ezen belül pedig 25%-kal az IPA lesz a legnépszerűbb sörtípus.
És ezt nem mástól tudjuk, mint Grant McKenzietől, aki a cég régiós marketing igazgatója. Ráadásul az igazgató azt is elmondta májusban, hogy ha egy új sör bejön valamelyik régiós országban, arra gyorsan tudnak reagálni: 4-5 hónap alatt ki tudják hozni a honosított verziót.
Szóval erre még várunk.
Az Asahi Breweries Europe egyébként öt régióbeli országban (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia) van jelen, 11 sörgyárral, 7800 embert foglalkoztat és a világ több mint 50 országába exportál sört. Az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdítőket és élelmiszert is árul.
(Beerporn.hu-MTI)