Cikk megosztása
2024-től a legnagyobb alkoholos italokat gyártó cégek valamennyi termékén egységes címkékkel találkozhatunk, amelyek arra igyekeznek felhívni a figyelmet, hogy kiskorúak nem fogyaszthatnak alkoholt.
A kezdeményezésben 12 multicég vesz részt, akik tagjai az International Alliance for Responsible Drinking szövetségnek: Anheuser-Busch InBev, Asahi, Bacardi, Beam Suntory, Brown-Forman, Carlsberg, Diageo, Heineken, Kirin Holdings, Molson Coors, Pernod Ricard, valamint William Grant and Sons.
A legfrissebb kutatások alapján egyébként a kiskorúak alkoholfogyasztása összességében csökkent a világban, de a tendencia nem egyetemes.
Albert Baladi, a Beam Suntory (amely többek között olyan márkákat birtokol, mint a Jim Beam vagy a Teacher’s) vezérigazgatója elmondta, hogy felhívják más gyártók figyelmét is a kezdeményezésre, illetve csatlakozásra buzdítják őket. Emellett a kiskereskedőket arra kérik, hogy tegyenek többet annak megakadályozására, hogy a kiskorúak alkoholt vásároljanak. „Együtt kell dolgozzunk azon, hogy mindenki megértse, a kiskorúak alkoholfogyasztása társadalmilag elfogadhatatlan.” – fogalmazott.
A kezdeményezés látványos, ugyanakkor ezek a cégek ott reklámozzák a termékeiket, ahol csak lehet. A helyi szabályozásoktól függően közterületen, kitelepülésekkel, és leginkább a neten, ahol fiatalkorúak is könnyedén belefutnak a hirdetésekbe. Az influenszerek megjelenésével ráadásul bonyolódik a helyzet, hiszen egy-egy véleményvezér követői között könnyedén lehetnek fiatalkorúak is. A márkák ugyan igyekeznek mérlegelni, hogy milyen arányban követik a promócióra választott személyt olyanok, akik a korhatár alá esnek, de ez nem teljes körű megoldás.