Cikk megosztása
Tavaly 10 százalékkal, a 2022. évi 6,006 millió hektoliterről 5,4 millió hektoliterre esett a hazai sörfogyasztás az import jelentős csökkenése és a hazai termékek arányának bővülése mellett. Ez a negatív trend évek óta tart, de a gyártók idén végre bizakodhatnak, hiszen az idei nyár jelentősebb sporteseményei végre tényleg fellendítik a fogyasztást.
Persze az eladások elsősorban a nagyobb európai országokban (Egyesült Királyság, Francia-, Spanyol-, Olasz- és Németország) pöröghetnek fel igazán, főleg ha ezek jó sokáig eljutnak a foci EB-n. Ugyanakkor Magyarországon is érvényes lehet, hogy a jó szereplés sok érdeklődőt vonzana a meccsek elé, akik szívesen fogyasztanának 1-2 sört szurkolás közben. Igaz, a magyar csapat nehéz csoportból indul, hiszen Skócia mellett Németország és Svájc is ellenfele lesz a válogatottnak.
A Bloomberg arról ír, hogy a Heineken NV, a Carlsberg AS és a Budweiser-gyártó Anheuser-Busch InBev egyaránt profitálhat a sporteseményekből. Igaz, a meccsek csak akkor generálnak lényeges fogyasztásnövekedést, ha az időjárás is kegyes.
A Heineken vezérigazgatója, Dolf van den Brink fel is emlegette a tavalyi évet, amikor Európa-szerte csapadékos időjárás volt júliusban, és augusztusban, így kevesebben jártak a teraszokra.