Cikk megosztása
via GIPHY
Néhány napja egy szokatlan videó jelent meg a Englishrussia.com oldalon, amelyen egy német Löwen márkájú sört „vetkőztetnek le”, hogy kiderüljön róla: nem más, mint egy kínai Alpenkaiser, átcsomagolva. A cím pedig nem kicsit hatásvadász: „Ne vegyél német sört Oroszországban!”.
A videó – a kezdeti megdöbbenés után – felvet egy rakás kérdést. Az első természetesen az, hogy a sörhamísítás jelensége finoman szólva sem ezt a sörkategóriát érinti elsősorban. A második pedig természetesen ehhez kapcsolódik: miért érné meg így átcsomagolni a dobozos söröket, hiszen hogyha a célpiacon jelentős haszonnal adható el a Löwen az Alpenkaiser helyett, akkor is nyilvánvaló, hogy ehhez speciális gépekre és plusz beruházásra lenne/van szükség.
- Hogyha léteznek ilyen átcsomagolt termékek, azok vajon többféle márkaként is megjelennek?
- Van kraft megfelelője a jelenségnek? 🙂
- Tulajdonképpen mennyivel rosszabb az Alpenkaiser, mint a Löwen?
- És mi van, ha jobb? 🙂
Egyébként az Englishrussia.com Facebook oldalának kommentelői igen szórakoztatóan reagáltak a látottakra. Volt, aki szerint Oroszországban vodkát kell venni és kész, mások szerint pedig ragyogó kínai sörök vannak a piacon, szóval nincs is gond ezzel az Alpenkaiser dologgal, és olyan is akadt aki azt írta, hogy egyébként is marha drágák a német sörök Oroszországban, szóval amúgy sem kell megvenni őket.
A legérdekesebb az átcsomagolt sör sztoriban persze nem is ez, hanem az, hogy a Löwen és az Alpenkaiser változatai is eredetileg a Münch-Bräu Eibau márkái, de mindkettőt a China Resources Beer Company cége, a China Resources Snow Breweries Limited gyártja Ázsiában.
Vagyis a legnagyobb valószínűséggel a jótanácsot úgy kéne kiegészíteni, hogy „Tök mindegy milyen (német) sört veszel Oroszországban, az úgyis kínai!”