Cikk megosztása
Egy kisüzemi sörfőzde, hogyha bejut a termékeivel a nagy áruházláncokba, a teljes bevételének akár a harmadát is megszerezheti azon a csatornán. A Sparban már a teljes sörkínálat 5 százaléka kisüzemi.
A szupermarket-láncokon keresztül értékesített, havi több ezer palack sör óriásit képes lendíteni a kis főzdék árbevételén. Egy kraft főzde éves forgalmának 25–30 százaléka is származhat az áruházláncoknak történő beszállításból – mondta a Világgazdaságnak Ali Rawech Szami, a Kraft Sör Egyesület elnökségi tagja.
Persze a fogyasztók egy részének drága a kisüzemi sör, szupermarketekben látható üvegenkénti 600–700 forintos ára. Ám ennek oka nem csak a kisüzemek magas előállítási költségeiben keresendő, hanem a bolthálózatok árrésében is.
Egyes főzdék igyekeznek – többek között az árak szabályozása miatt is – közvetlen kapcsolatot kialakítani a megrendelőkkel, nem pedig nagykereskedőn keresztül szállítanak be – mondta a gazdasági lapnak Ali Rawech Szami.
A Világgazdaság megkérdezte a tapasztalatokról a Tesco-t, amely jelezte, hogy nő az érdeklődés a prémium- és kézműves termékek iránt. Boltjaikban öt kisüzemi gyártó 15-fajta terméke kapható, ám várható további bővülés. A Sparnál tavaly a sörforgalom több mint 5 százalékát adta a kisüzemi kategória, a hálózatban 46-féle kisüzemi sör érhető el. A CBA kínálatában pedig szintén bővül a kézműves sörök kínálata, ám egyelőre alacsony a forgalmi részarányuk.