Cikk megosztása
Íme a világ 10 legnagyobb értéket képviselő sörmárkája, amelyek között nem csak Európa-szerte jól ismert brandek szerepelnek. Ráadásul az élen is változás történt tavalyhoz képest.
A Brand Finance márkaértékelési tanácsadó éves jelentésében a világ legértékesebb sörmárkáit állította sorrendbe.
Az elemzés szerint a fogyasztók az elmúlt években kevesebb sört isznak, de előnyben részesítik a magasabb minőségű lágereket.
Ez pedig a lista:
10. Miller Lite
Nyilván az USA-beli kereslet repíti. Ezúttal a tizedik helyre.
9. Coors
A márkaérték csökkent 7 százalékot tavalyhoz képest, de még így is 2,7 milliárd dollár.
8. Asahi
Japán legnépszerűbb sörmárkája növekedni tudott az elmúlt időszakban.
7. Kirin
Az ugyancsak japán Kirin Észak-Amerikában terjeszkedne és az USA-ban a kraft sörök piacán is próbálkozik. Már a cég portfóliójába tartozik a coloradói New Belgium Brewing és a Bell’s Brewery is.
6. Snow
A Snow egy kínai sör, márkaértéke 3,5 milliárd dollár, pedig kevésbé ismert a világ egyéb részein.
5. Modelo
A Constellation Brands márkája, amely az USA-ban már előzi a Bud Lightot.
4. Bud Light
Nagy volt a ramazuri az utóbbi hónapokban a Bud Light körül, de a márka ismertsége és értéke továbbra is brutális.
3. Budweiser
A Budweiser értéke jelenleg 6,7 milliárd dollár, így a világ három legértékesebb sörmárkája közé tartozik, és szépen erősödik az ázsiai, főleg a kínai piacon.
2. Corona
A korábbi első helyezett visszacsúszott a dobogó középső fokára, a márka értéke a Brand Finance szerint 7,4 milliárd dollár.
1. Heineken
Európa legkeresettebb söre, a Heineken 7,6 milliárd dollárral „nyerte” a versenyt, miután tavalyhoz képest 10 százalékos növekedést mutatott be.