Cikk megosztása
A gyümölcs az, amely az embereket a kraft sörök felé indítja – állapítja meg cikkében a Vinepair.com. A trópusi gyümölcsökkel tuningolt sörök eladása 250%-kal növekedett az IPA értékesítésen belül – idézi a 2016-os philadelphiai Craft Brewers Conference adatát a lap. A Mintel piackutató cég elemzése szerint 2010-ben még mindössze 10%-a volt az új söröknek gyümölcsös, ám ez a szám 2015-re 27%-ra nőtt.
A rafinált gyümölcsösség ugyanakkor korántsem csak az IPA-k sajátja. A sörfőzők előszeretettel adnak gyümölcsöket pale alekhez, saisonokhoz, vagy akár stoutokhoz is. A legnépszerűbbek pedig a grapefruit, a narancs, a citrom és a lime, de folyamatosan nő azoknak a stílusoknak a köre, amelyeket nem csak citrusokkal lehet izgalmasabbá tenni.
Példának ott a San Diegói Ballast Point főzde, amely többek között ananásszal dolgozik, de a méltán híres Sculpin IPA-juknak már elérhető a habaneroval és a grapefruittal készülő változata is.
Chris Anderson – aki a Coachella Valley Brewing főzőmestere és emellett séf is – úgy nyilatkozott, hogy szerinte is egyre népszerűbbek a gyümölcsökkel készülő sörök, és ezek azok, amelyek új embereket szólíthatnak meg a magas minőségű sörök számára. A fogyasztók folyamatosan az újat keresik, és egy banános vagy egy maracujás saison sokkal izgalmasabb lesz a számukra, mint egy újabb dupla IPA.