A nyári időszak kedvenc sörös frissítőjének népszerűsége ezekben az években éri el a tetőpontját. Ehhez pedig az kellett, hogy világszerte egyre kedveltebbé váljanak az alkoholmentes sörök, és azok gyümölccsel készülő változatai. A trend nyertese pedig minden kétséget kizáróan a radler.
Hírek
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal arra figyelmeztet, hogy mindenki nézzen utána, külföldre tervezett utazás előtt, hogy milyen mennyiségben vihet magával többek között sört. De azért kár lenne aggódni ha valaki valamiért itthonról vinne sört a nyaraláshoz.
Egy múlt heti javaslat szerint a Kereskedelmi Törvény módosítása után a vendéglátóhelyek és a nagy sör-, illetve üdítőitalgyártók nem köthetnének kizárólagos szerződéseket a jövőben. Ám ez úgy tűnik, több jogi problémát is felvet.
Az egész magyar sörforgalomban szinte minden ötödik eladott sör valamely nagy áruházlánc sajátmárkás terméke. A dobozokat és címkéket vizsgálva azonban ritkán derül ki, honnan is származnak ezek a termékek. Utánanéztünk.
Londoni pénzügyi elemzők számításai szerint várhatóan több mint 200 millió fontot költenek a vendégek a több mint három hónapja zárva tartó angliai pubokban a szombati nyitás utáni első hétvégén, csaknem háromnegyedével többet a szokásosnál, de a hosszú távú kilátások továbbra is borúsak.
Miközben itthon úgy hírlik, hogy craft sörben a hazy és a savanyú után az alkoholmentes lesz az új trend, az USA-ban már javában egy másik italtípusról szólnak a hírek. Egy olyanról, amivel kapcsolatban azt mondják, a kedvéért a Coca Cola is belép az alkoholpiacra.
Világszerte akár több mint 2 millió étterem zár be végleg idén a koronavírus miatt. Erre lehet következtetni abból az előrejelzésből, amely a korlátozások csökkentését követően kinyitott vendéglátóhelyek forgalmát vizsgálta.
Kósa Lajos szombaton sajtótájékoztatott a tervezett, sörpiacot szabályozó törvényről. Elmondta: a teljes magyar sörpiac évi forgalma 166 milliárd forint, aminek eddig a „három nagy” vitte el a 94,5 százalékát, összesen 160 milliárd forintot.
Sem a sör, sem az üdítő vagy az ásványvíz értékesítésére nem köthetnének kizárólagos szerződést a nagy gyártók a forgalmazókkal – az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága csütörtökön elfogadta a fideszes Kósa Lajos ezt kezdeményező javaslatát.
A Borsodi Sörgyár új termékportfoliójának második tagja a Borsodi IPA, amely a sörgyár első felsőerjesztésű söre. Az IPA június végétől kereskedelmi üzletekben is elérhető lesz.