Már lehet asztalt foglalni a tavaszi Étterem Hétre. A március 17. és március 27. között megrendezendő, 11 napos esemény keretében ezúttal is fix áron kínálja 3 fogásos menüsorát több mint 100 magyarországi étterem.
Idén márciustól tisztán árpamalátával készül a közel öt évtizede gyártott, most megújult Borsodi. A receptváltás után a sör a gyártó szerint „kiegyensúlyozottabbá válik, de továbbra is jellemző rá a kellemes kesernyés íz és a csillogó aranysárga szín”.
Az orosz invázió természetesen a sörpiacra is komoly hatással van. A Carlsberg leállította két Kelet-ukrajnai gyárát, és az egész szektor máris komolyan érzi a háború hatásait.
Világszerte hiánycikk a sörárpa, emiatt az alapanyag árai már az orosz-ukrán háború előtt is az egekben voltak. Ukrajna a világ harmadik legnagyobb árpatermelője, az elmaradó vagy akadozó szállítások súlyos helyzetet teremthetnek a sörpiacon.
A Csornai Premontrei Apátság neve alatt, a Zala, Veszprém és Vas-megyék találkozásánál fekvő Türjén jövő tavasszal kezdhet működni a látogatóközpont és az új sörfőzde. Zajlik a felkészülés, egy diák már Belgiumban van, továbbképzésen.
Február 8-án kért csődvédelmet az egyik legnagyobb magyar italforgalmazó cég. Az Ital Magyarország több tízmillió forinttal tartozik magyar kisüzemi sörfőzdéknek is. Olyan főzde is van, amelyik többé nem köt szerződést ilyen jellegű forgalmazóval.
Két év szünet után végre újra lesz Brewers Forum, ami összehozza a kontinens sörfőzőit, söripari gép gyártóit, alapanyag beszállítóit, a vendéglátói szektort, illetve a teljes értékláncot. Lássuk, miről folyik majd a tanácskozás nyár elején Madridban!
2022-ben május 21-én lesz a Nyitott Főzdék Napja, amikor kinyitnak a magyar kisüzemi sörfőzdék, hogy bemutassák magukat és söreiket a nagyközönségnek. Ezen a napon sörbemutatók, főzdetúrák, sörkóstolók várják a magyar sörfőzdékbe látogató vendégeket.
A Borsodi Sörgyár felsőerjesztésű söreinek választéka idén egy visszatérő és egy új ízzel is bővül. A Meggy és Gyömbér Ale sörök mellett idén márciustól ismét elérhető lesz a gyümölcsös Borsodi Tropical Ale és megjelenik a félbarna, felsőerjesztésű Borsodi Amber Ale is.
Termékhiány és infláció – két olyan szó, amelyet, iparágtól függetlenül, egy vezérigazgató sem szokott szívesen nyilvánosan hangoztatni. Dolf van den Brink, a holland Heineken vezetője a Financial Timesnak mégis erről beszélt.