Magyarországon nyolcszázezer ember alkoholbeteg, tehát szinte minden családra jut egy. Átlagosan 14 liter tiszta szeszt iszik minden magyar egy évben: az alkoholizmus sokkal nagyobb probléma, mint a kábítószer.
Az, hogy mi a sör, nem tűnik komoly kérdésnek. Malátából készül, vízzel, élesztővel és van benne komló. Ennyi. De akkor miért van szükség arra, hogy Kaliforniában az egész definíciót felülvizsgálják? És mi a pálya itthon?
A tavalyi évben 21 milliárd forinttal növekedett a nagy magyar sörgyártók árbevétele. A három legnagyobb piaci szereplő összesen 166 milliárd forint bevéltelt könyvelhetett 2018-ban.
Egyre kelendőbbek Németországban az egészséges és fenntartható gazdálkodásból származó élelmiszerek, az elmúlt öt évben 18-ról 31 százalékra nőtt a fogyasztók körében azok aránya, akik nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy egészséges és fenntartható életet folytassanak. És emiatt bizony felível az alkoholmentes sör csillaga is.
A nemzetközi sörnapot mindössze 11 éve rendezik meg, de elég volt ennyi idő is arra, hogy világszerte igen népszerű legyen. Nincs is ebben semmi különös: mikor esne jobban néhány nagyszerű sör, mint egy augusztusi péntek délután? A legnagyobb buli pedig idén Zamárdiban ígérkezik.
A július közepi, első kurzus utáni nyári szünetet követően, szeptemberi, októberi és novemberi tanfolyamidőpontokat hirdetett meg a HUBA – Hungarian Beer Academy.
Grafikusok, képzőművészek és hobbisták munkáit is várják arra a pályázatra, amelyben kb. száz éves, art deco, söröket hirdető plakátokat kell, újratervezni, 2019-es szemmel.
Készült egy új jelentés, amelyben a világ legismertebb söreinek márkaértékét vizsgálták. A legértékesebb egy ismerősen csengő név lett, de nagyon gyors növekedést mutatnak be a kínai brandek is.
A nyári uborkaszezonban rendre felpörgő brit tudósok most azt fedezték fel, hogy nem muszáj a gabonában található keményitőből, vagyis cukorból erjeszteni az alkoholt, lehet zöldborsóból is.