Cikk megosztása
Magyarországon kevéssé ismert italkategóriába szállt be a Dreher Sörgyárak azzal, hogy márciusban hard seltzerrel jelenik meg a hazai piacon. A sörök és a hagyományos long drinkek között elhelyezkedő hard seltzer Viper néven, lime ízesítéssel kerül a magyar fogyasztókhoz.
A hard seltzer egy áttetsző, szénsavas, alkoholos ital, jellemzően csipetnyi gyümölcs ízesítéssel, amelynél a kívánt alkohol- és széndioxidszintet fermentációval érik el. A Viper hard seltzert a Dreher Sörgyárak néhány hét múlva kezdi el bevezetni a magyar piacra.
Korábban többször is írtunk arról, hogy nagyon közel lehet a ‘seltzerek magyar megjelenése. Az először 2013-ban készített italtípus népszerűsége az USA-ban és Nyugat-Európában gyorsan nő, a gyártók idén csak az Egyesült Államokban 2,5 milliárd dolláros hard seltzer forgalomra számítanak.
A Dreher tulajdonosaként az Asahi Europe & International márciusban vezeti be a terméket Magyarországon. A Viper nemzetközi brand, a csehországi Pilzenben készül, első körben 0,33 literes dobozos, majd üveges kiszerelésben kerül a boltok polcaira. A ‘seltzerek jellemzője, hogy nem tartalmaznak mesterséges színezéket, egy doboz Viper energiatartalma pedig 96 kilokalória, alkoholtartalma 4 százalék lesz.
A Viper hard seltzer gyártása során a 100 méter mélységből érkező vizet üstben forralják fel, majd miközben lehűl, hozzáadják az alkohol alapját adó cukrot, melyet az élesztők feldolgoznak – így érhető el a kívánt alkohol- és szén-dioxid szint. Ezt követően a kapott italt megszűrve jutnak az áttetsző végeredményhez, amelyet lime-mal ízesítenek.