Cikk megosztása
Úgy tűnik, jócskán befolyásolta a tavalyi alkoholilleték-módosítás a fogyasztói szokásokat. A változást követően az Egyesült Királyság az alacsony alkoholtartalmú sörök egyik leggyorsabban növekvő piacává vált.
A Financial Times szerint az alacsony alkoholtartalmú sörökből 2022-ban még 650 000 hektolitert adtak el, viszont tavaly ez a szám csaknem 1,3 millióra nőtt.
A változás okaként a 2023 augusztusi adóreformot jelölik meg, akkortól él a gyakorlat, hogy a 3,5 százalékos és az alacsonyabb alkoholtartalmú sörök után kevesebbet kell adózni.
Egy csomó sörgyártó gyorsan lépett, és változtattak termékeik receptjein, hogy kihasználják az új adózási szabályokat, így lett az Egyesült Királyság legnépszerűbb lágereinek alkoholtartalma 3,5 százalék alatti.
A Carlsberg Marston’s Brewing Company 3,8-ról 3,4 százalékra, a Heineken pedig 3,6-ról 3,4 százalékra csökkentette a John Smith’s Extra Smooth alkoholtartalmát. A szigetországban a Carlsberg alkoholtartalma is 3,5 százalék alá esik, az Asahi tulajdonában lévő Dark Star a közelmúltban a Hophead 3,8-as alkoholartalmát vitte le 3,4%-re. Mások pedig új termékeket dobtak piacra. A BrewDog Cold Beerje például eleve alacsony alkoholtartalommal jelent meg.
A British Beer and Pub Association adatai szerint a kocsmák túlnyomó többsége (87 százaléka) legalább egy alacsony alkoholtartalmú vagy mentes sört tart a kínálatban és 2019 óta még a csapokon is megnégyszereződött az ilyen termékek száma.