Cikk megosztása
A Heinekennél lezárult a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata, amely során annak néztek utána, hogyan tartják be a sörörvényben foglaltakat a nagy gyártók. Az eredmény bírság lett.
A Heineken Hungáriával, a Dreher Sörgyárakkal és a Borsodi Sörgyárral szemben, a sörtörvényben foglaltak betartására vonatkozóan indult vizsgálat még tavaly. A Heinekennél elsőként végzett a hatóság. Feltárták, hogy a cég és egy fővárosi vendéglátóhely együttműködése nem volt szabályszerű, így a sörválaszték szűkítése miatt 15 millió forintra bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal a Heineken Hungáriát.
A Versenyhivatal szerint a Heineken olyan feltételekkel alakított ki együttműködést a vendéglátóhellyel, amely azt arra ösztönözte, hogy szinte teljes egészében a Heinekentől szerezze be a sörkészletét. Ezzel a lépéssel a vállalkozások megsértették az új kereskedelmi szabályozás előírásait, mivel leszűkítették a fogyasztók választási lehetőségeit, és gátolták más sörgyártók érvényesülését.
A GVH azt is figyelembe vette, hogy a Heineken visszaesőnek minősül, és a most vizsgált magatartással kifejezetten a kisebb piaci szereplők térnyerését elősegíteni hivatott szabályozás megkerülése volt a célja – áll a hivatal közleményében.
Mindezek figyelembevételével a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. az egyetlen vizsgált vendéglátóhely forgalma alapján 15 millió forintos bírságot kapott, a versenytanács megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását, és kötelezte a sörgyártót egy belső megfelelési program kialakítására, amely biztosítja, hogy üzleti feltételei nem ösztönzik a vendéglátóhelyeket a jogszabályi küszöbök átlépésére.
Az ügyben érintett vendéglátóhely egy nem különösebben nagy forgalmú, 11. kerületi söröző, így a bírság mértéke igen magasnak mondható. A GVH a hely üzemeltetőjét figyelmeztetésben részesítette. A Heineken az Indexnek úgy reagált a bírság kiszabására, hogy a jogi eljárás még folyamatban van, de: „Következetesen betartjuk a helyi jogszabályokat, előtérbe helyezve fogyasztóink és ügyfeleink jólétét és elégedettségét.”