Cikk megosztása
A Bonfils dél-francia borászat nagyon komolyan koncentrál a narancsborokra a jövőben, és teljesen komolyan gondolják, hogy a sörszeretők lehetnek ennek a szokatlan terméknek az egyik legjobb célcsoportja.
A Vignobles Bonfils tíznél is több chateau és birtok tulajdonosa Dél-Franciaországban, a Languedoc Rousillon régióban. A hagyományosan vörös cuvéekről híres vidéken immár évek óta narancsborokat is készítő termelő export- és marketingigazgatója a Drink Businessnek nyilatkozta, hogy a kisüzemi sörök fogyasztóit célozzák majd a különlegességgel. Mégpedig azért, mert a „sörösök” hozzászoktak a keserűséghez, a narancsborokban pedig nagyon erősek az aromák, és a keserű ízek is felbukkannak.
Semmi köze a narancshoz
De mi is pontosan a narancsbor? A nevéből úgy gondolhatnánk, hogy gyümölcsbor, narancsból, de az igazság ennél sokkal egyszerűbb, és izgalmasabb is egyben. A narancsbor fehér szőlőből készül úgy, hogy a gyümölcs magjait és héját sem távolítják el erjesztés és érlelés előtt, vagyis ezek benne vannak a mustban, és elsősorban ezek tehetnek az ital borostyán színeiről.
A narancsbor tökre natúr bor, amelyhez szinte semmilyen adalékanyagot nem használnak, és a lambicokhoz hasonlóan sokszor vadélesztőkre bízzák az erjesztést. A terméket derítés és szűrés nélkül palackozzák, így ezek teljesen más élményt kínálnak, mint a hagyományos borok. Leginkább nagyon intenzív illat- és ízvilágúak, teli mézes, fűszeres, aszalt gyümölcsös aromákkal, tanninokkal.
A Bonfils szerint az, hogy a savanyú sörök egyre népszerűbbek a vájtfülű fogyasztók körében, a narancsbor számára is jó lehetőségeket teremt, mert utóbbiak ízprofilja sok esetben mutat hasonlóságot a narancsboréval.
A cég a legtöbb narancsbort jelenleg Quebecben, belföldön és Hollandiában értékesíti, most pedig elsősorban Nagy-Britannia (sörkedvelő) piacait célozzák.