Cikk megosztása
A kraft sem eléggé, hiszen ott van helyette az egyre több helyen legálissá váló fű, és a koktélok is nagyon jönnek fel. A világ legnagyobb söróriása, az AB InBev hiába vásárolt fel mindenkit az elmúlt években, most eladni kényszerült.
Nem volt gyakori az utóbbi időben, hogy az AB Inbev eladott volna valamit, de ha ez mégis megtörtént, általában az Asahi volt a vásárló. Most az ausztráliai részleg került az ázsiai söróriáshoz, amely korábban a Peroni, a Meantime és a Grolsch márkákat vette meg, aztán pedig a lengyel, cseh, szlovák, magyar és román AB Inbev érdekeltségek kerültek a japánokhoz.
A legutóbbi tulajdonosváltásra azonban nem azért került sor, mert – ahogy korábban volt rá példa – valamelyik monopólium ellenes szabályozás kötelezte az AB Inbevet eladásra, hanem azért, mert a cég az utóbbi évek felvásárlásaival hatalmas adósságot halmozott fel. A HVG cikke szerint egészen pontosan 106 milliárd dollárnyit, ami ráadásul több, mint
A sörös cégek szerint a dolog úgy áll, hogy csökken a fiatalok érdeklődése a sörözés iránt, főleg az olyan meghatározó országokban, mint az USA vagy az Egyesült Királyság. A koktélra és a fűre fogják mindezt, az AB Inbev pedig épp a hatalmas piacokat bekebelező akvizíciókkal próbált reagálni a csökkenő fogyasztásra, hogy aztán az újonnan megszerzett márkáknál költségcsökkentésekkel próbáljon gazdaságosabbá válni. Közben pedig 2000 és 2018 között a sör részesedése csökkent a világ alkoholfogyasztásában.
A cég a hírek szerint az ausztráliai érdekeltségeinek eladása mellett mással is próbálkozik: célul tűzték ki, hogy 2025-ig megduplázzák az alkoholmentes italok részedését a bevételeikben.