Cikk megosztása
Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben is, ezért ebben az időszakban nem árt majd előre asztalt foglalni – figyelmeztet a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke.
A telt ház oka Fekete Tamás szerint a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton partján is érződik majd, hiszen az elmúlt évtizedek balatoni tapasztalatai azt mutatják, hogy egy-egy világverseny idején, hétköznapokon 20-40 százalékkal, de hétvégéken akár 150 százalékkal is megnőhet a balatoni éttermekben, sörözőkben megforduló vendégek száma.
„Mindenféle kutatás, statisztikai vizsgálat nélkül érzékelik ezt a helyi vállalkozók is. Ez az oka annak, hogy idén komolyabb fejlesztéseket is végrehajtottak a helyi vállalkozók. Ennek köszönhetően több száz helyen nézhetik majd televíziókon az EB közvetítéseket a turisták. Sok sörözőbe új televíziókat, kivetítőket vásároltak. Több tulajdonos azt is jelezte, hogy az átlagnál nagyobb sörfogyasztásra számít, ezért a forgalmazóktól az átlagos hónapoknál nagyobb kontingenst rendeltek a különböző sörfajtákból” – mondta az alelnök.
Illeszkedünk a nemzetközi trendekhez
A balatoni vendéglátók tapasztalatait megerősítik a nemzetközi kutatások is. A 2018-as labdarúgó-világbajnokság alatt a franciák körülbelül negyede nyilatkozott úgy, hogy a szokásosnál több aperitifet és sört fogyasztott, és az emberek több mint 20 százaléka evett több pizzát. „Az élő sport értéke a brit kocsmákban és bárokban” – című kutatás pedig kimutatta, hogy a sportrajongók 89 százaléka nagyobb valószínűséggel keres fel egy helyszínt, ha tudja, hogy sportközvetítések is lesznek a kocsmában. A sportrajongók 87 százaléka a szokásosnál tovább marad kedvenc sörözőjében amikor egy élő közvetítést is nézhet a helyszínen. Ezzel párhuzamosan többet is költ ott.
Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója mindezekhez hozzátette: a magyarok sörfogyasztása évente 6 – 5,4 millió hektoliter között mozog. Ugyanakkor nem véletlen, hogy a sörfogyasztás megugrik sportközvetítések idején. Sok rajongó számára egyszerűen összetartozik: a futball és a sör. A sörreklám pedig mindenütt jelen van a futball körül. Az idei Eb egyik fő szponzora Bitburger sörmárka. A német gyártó nem véletlen támogatja ezt a sporteseményt, hiszen már a mérkőzéseken is komoly bevételre tehet szert. A hírek szerint a legutóbbi, 2018-as világbajnokságon, a stadionokban, 545 770 475 korsó sört adtak el. Az idei év szponzora is hasonló volumenre számít.