Cikk megosztása
A Nielsen piackutató elemzése szerint egyre többet költünk sörre. Tavaly 140 milliárd forintra nőtt a magyar sörforgalom, az idei évben pedig a focivébé is segíthet.
A piackutató várakozásai azt mutatják, hogy az áruházláncok 5-7 százalékos növekedést várnak. Elemzésükben rámutatnak, hogy a sörök 67 százalékát a 400 négyzetméternél nagyobb boltokban adják el. Ezen belül a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 2500 négyzetméter alatti üzletek részaránya 46 százalék.
A fogyasztási adatok alapján elmondható, hogy 90 százalékot fednek le a hagyományos sörök, 7 százalék az ízesített sörök aránya, míg 3 százalékon osztoznak a félbarna, búza- stb. sörök.
A magyar márkák részesedése 50 százalék felett van, de a cseh sörök népszerűsége nő.
Ha jó idő lesz nyáron, tovább nőhet a fogyasztás. A Spar szerint a teljes forgalom 35 százaléka realizálódik a nyári hónapokban, a Tescónál ez az arány 40 százalék. A Tesco azt is elárulta, hogy növekedésében közre játszik, hogy a partnerek egy része a négy decis kiszerelésről visszaállt a félliteresre, de több kereskedelmi lánc szerint is lényeges változás, hogy nő a kisüzemi sörök, illetve a prémium termékek népszerűsége.