Cikk megosztása
Átalakulóban a világpiac. Egy korábban figyelmen kívül hagyott sörpiaci szegmens ma már olyan potenciállal rendelkezik, hogy a szinte egyeduralkodó lágereket követően fellép a második helyre.
A láger sörök továbbra is uralják a piacot, a teljes sörfogyasztás 92 százalékát teszik ki. Ám a várakozások szerint az alkoholmentes sör fogyasztása 2029-ig évente 8 százalékkal is növekedhet, és rövidesen letaszíthatja a második helyről az ale-eket, amelyek eladásai várhatóan évi 2 százalékkal csökkennek ugyanezen időszakban.
Az alkoholmentes sörök fogyasztása globálisan 9 százalékkal nőtt 2024-ben, miközben az alkoholos italok teljes mennyisége 1 százalékkal csökkent. A várakozások már idén bekövetkezik majd, hogy a 0.0 a világ második legnagyobb sörkategóriájává válik.
A jelenség motorja a millenniumi és a Z generáció, akik a mértékletes alkoholfogyasztás mellett tették le a garast. A Food and Wine cikke szerint az alkoholmentes termékek sikere azon múlik, hogy a sörfőzdék ezen termékeiket hozzá tudják igazítani a helyi ízléshez, miközben – hiába növekszik a mentes sörök népszerűsége – még mindig vannak, akik igen elutasítóak velük szemben.
Az európai és a magyar alkoholmentes sörpiac alakulásáról itt írtunk részletesen.