Cikk megosztása
A globális sörpiac enyhén zsugorodott a tavalyi évben, ugyanakkor a legnagyobbak látják el sörrel a bolygó jelentős részét. Eközben itthon az infláció okozza a legnagyobb galibát.
A BarthHass szerint 2023-ban a globális sörpiac enyhe zsugorodáson ment keresztül, a legnagyobbak össztermelése 2,2 százalékkal csökkent a 2022-eshez képest, így körülbelül 1,62 milliárd hektoliter volt. A három legnagyobb sörgyártó – az AB InBev, a Heineken és a China Res. Snow Breweries – pedig együtt adják a legnagyobb 40 söripari szereplő termelésének több mint felét.
A 40 legnagyobb listája viszonylag stabil volt tavaly, látványos eseménye volt ugyanakkor az iparágnak, hogy többen is kivonultak az orosz piacról.
Eközben a magyar piacon az infláció az elsődleges oka annak, hogy tavaly 11 százalékkal kevesebb sört értékesítettek a legnagyobb hazai sörgyárak, mint 2022-ben.
A Borsodi, a Calsberg Hungary, a Dreher Sörgyárak és a Heineken Hungária összesen 5,577 millió hektoliter sört adott el tavaly. A Magyar Sörgyártók Szövetsége ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a sör egy év alatt kevésbé drágult, mint a legtöbb élelmiszer, átlagosan 12,7 százalékkal.
A hazai kereslet nagy részét (54 százalék) a középkategóriás sörök teszik ki, az emelkedő árak ellenére pedig kisebb mértékben esett vissza a kereslet a prémiumsörök iránt.