Cikk megosztása
Egy sörsorozat kezdete lehet – írtuk a BGE Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar hallgatóinak első söréről, és valóban! Itt is a következő, egy ananászos milk stout!
Ablakmosókék, feketebodzás gose volt az első sör, amit a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karának magyar sörkultúráról szóló kurzusán készítettek a hallgatók. Az ital tavaly ősszel a One Beer csapatának mentorálásával került forgalomba, időközben pedig elkészült a második, egy milk stout, amely február 23-24-én, a VIII. Indoor Sörfesztiválon debütál.
Ahogy az első, a második sör prototípusa is a BGE tankonyhájában készült, majd be is mutatták az egyetemi és a kari vezetőségnek. Ők választották ki a legjobban sikerült főzetet, amiből a második egy ananászos cold brew coffe milk stout lett.
A kurzus és a házi sörverseny ötlete Csulak Gergelytől, a BGE KVIK Vendéglátás Tanszék mesteroktatójától származik, amelyhez Nyíri Szilárd, a One Beer general managere biztosítja a kereteket. A projekt egyedülálló kezdeményezésnek számít hazánkban, hiszen a hallgatók nem egy, már a piacon meglévő termék mögé állnak be, hanem saját ötletükön alapuló új sört valósítanak meg.
A projekt célja, hogy a hallgatók betekintést nyerjenek a kisüzemi sörkészítés minden szakaszába, a tervezéstől kezdve egészen az értékesítésig – mondta Csulak Gergely. Így a sör megalkotásán túl el kell nevezniük a produktumot, arculatot kell tervezniük hozzá, és kalkulálniuk kell a termék bruttó eladási árát. A kurzus elvégzésével tehát valós, kézzelfogható tapasztalatokat szerezhetnek egy termék piacra kerüléséről.
Az egyetem célkitűzése, hogy a következő években még több hallgatót vonjanak be a projektbe, és minél izgalmasabb megoldások szülessenek.
A BGE sörkülönlegességeit a VIII. Indoor Sörfesztivál mellett az egyetem alumni rendezvényén, a február 29-én megrendezésre kerülő BGE Alumni Festen is megkóstolhatják az érdeklődők.