Cikk megosztása
Nagy változás történt a skót whisky fogyasztásában. Immár nem Európában fogy el a legtöbb a legfüstösebb whiskyből, hanem Ázsiában. Az ottani növekedés hihetetlennek tűnik.
Immár Ázsia a skót whisky legnagyobb fogyasztója a világban, megelőzve Európát. A Scotch Whiskey Association (SWA) Ázsia-szerte az eladások növekedéséről számol be, a növekedés kétszámjegyű a régióban.
Ezért persze sokat tettek a legnagyobb gyártók. A Chivas Brothers vezérigazgatója, Jean-Etienne Gourgues a közelmúltban felfedte, miként működött együtt a cég kínai esküvőszervezőkkel, annak érdekében, hogy az ital rituális jelleget kapjon a házasságkötésekkor.
A Pernod Ricard jelentésében az áll, hogy a skót whisky eladások 17 százalékkal nőttek, így 10 éves csúcsot értek el. A cég a tulajdonosa egyébként a Chivas márkának, amely 32 százalékos növekedést mutatott, ugyancsak elsősorban az ázsiai fogyasztásnak köszönhetően.
Eközben a Diageo a Johnnie Walker márka tulajdonosa kiemelte, hogy ázsiai exportjuk csak 2 százalékkal nőtt, de az eladások volumene állítólag ennél jóval élénkebben növekedett.
A Scotch Whiskey Association adatai szerint 10 olyan országból, ahová exportáltak skót whiskyt, idén 7 ázsiai volt.