Cikk megosztása
A nyugat-európai sörpiac 2009-ben még 131,5 milliárd euró értékű volt, de 2014-re komoly, 6,8 százalékos csökkenéssel 122,5 milliárdosra zsugorodott. Persze az európai sör még mindig elég népszerű a világban. Az Investor.hu cikke szerint az egyik legnagyobb globális gyártónak számító Heineken például 250 márkát árusít a Föld 179 országában.
A továbbra is közkedvelt belga, német, cseh és brit sörök mellett határozott trend, hogy az amerikai sörök egyre népszerűbbek lesznek. Ez pedig egyértelműen arra utal, hogy a kisüzemi sörfőzés világszerte jelentős felívelést mutat – az amerikaiak pedig úttörő szerepet játszanak ebben.
A kézműves sörök forradalma komoly piaci részesedést vesz el a nagy európai sörfőzőktől – olvasható a CNBC elemzéséből szemezgető cikkben. Az Egyesült Királyságban például a lager sörök eladásai 8 százalékkal estek az elmúlt öt évben, míg az ale típusúak értékesítései 895 millió literről 913 millióra emelkedtek 2014 és 2015 között.