Cikk megosztása
Immár kétségtelen, hogy globális trenddé lett a craft sör. Egy új felmérés szerint a piac mérete még a korábbinál is nagyobb ütemben növekedhet, de ehhez továbbra is szükség van a szereplők kreatív és innovatív hozzáállására.
A Fortune Business Insights adatai szerint a kézműves sörök globális piacának mérete 2019-ben 89,25 milliárd dolláros volt. Az előrejelzések szerint 2027 végére pedig elérheti a 190,66 milliárd dollárt.
Az elemzés szerint az ágazat növekedésének mozgatórugója a kis főzdék számának további, nem lassuló növekedése, illetve, hogy az ezredfordulón született korosztály körében igen népszerű a kisüzemi sör.
A jelentés kitér arra is, hogy vannak olyan tényezők, amelyek előre mozdítják a kategóriát, más italtípusokkal szemben. A Drinks Business cikkében azt a példát hozza fel, hogy a sörök elkészítése viszonylag rövid időt vesz igénybe, szemben más, minőségi italokéval, így a sörfőzők gyorsabban és rugalmasabban tudnak reagálni a piac változásaira is.
A sörök esetében ugyanakkor nehézséget jelenthet a jövőben, hogy bizonyos gyümölcsök sörökhöz történő felhasználása igen népszerűvé vált az utóbbi években. Ezeknek a hozzáadott egyéb alapanyagoknak az elérhetősége pedig nagyban befolyásolhatja a piacokat.
Azt írják, hogy a legtöbb országban, a járvány miatt tapasztalható zárások nagymértékben érintették a vendéglátóipart, és rengeteg vendéglátóhely bezárásához vezettek, de ennek ellenére „a kézműves sörök kategóriája szinte biztosan újjáéled”.
A kutatás arra jutott, hogy a járvány komoly csapást mért a világpiacra: a sörgyártó cégek közel 89 százaléka leállította vagy lelassította egy időre a termelést. A Fortune Business Insights szerint a craft sör a leggyorsabban a következő években az ázsiai és Csendes-óceáni térség piacain tud majd újabb területeket meghódítani, a gyors urbanizációnak és annak következtében, hogy az ottani fogyasztók egyre tőkeerősebbnek számítanak.