Cikk megosztása
Korábban meglévő tendenciákat erősített fel a koronavírus járvány a világ söriparában. Az elemzők szerint évtizedes visszaesést produkált a szegmens, de a visszarendeződés ennek ellenére gyors lehet.
A GlobalData becslése szerint tavaly a koronavírus járvány hatésaként 10,2 százalékkal csökkent a globális sörértékesítés. Kevin Baker, a GlobalData globális kutatási igazgatója egy konferencián ismertette, hogy a világszerte eladott sörmennyiség 2020-ban 1,78 milliárd hektoliterre esett vissza, ezzel arra a szintre került, amelyet 2007-ben teljesített. Egyedül az e-kereskedelem tudott növekedni, az viszont igen látványosan, volumenben 21 százalékkal.
A GlobalData elemzése szerint az egészségtudatosság fontos hívószóvá vált az utóbbi hónapokban, ezzel párhuzamosan egyre jobban teljesítenek az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes termékek, azonban a fogyasztók egy része csökkentette az alkohol fogyasztását – áll az Inside.beer összefoglalójában.
A pandémia lehetőséget teremtett a globális márkáknak is, hogy kapcsolatba lépjenek a helyi közösségekkel, de összességében az elmúlt időszak inkább a lokális brandek erősödését hozta, hiszen a fogyasztók a helyileg előállított termékek iránt kezdtek érdeklődni.
A hosszú leállásokat követően várhatóan felgyorsul a kereslet. A GlobalData 2021-re erőteljes „visszapattanást” jósol, amely alapján az értékesítés volumene majdnem 3 százalékkal nő majd.