Cikk megosztása
Németországban nincs szükségünk a sörforradalomra – mondta a Radeberger craft márkájának ügyvezetője. Az erős szavak mögött az állhat, hogy a Braufactum brand csupán csekély sikereket ért el az elmúlt években.
A Radeberger csoport a vezető sörgyártó Németországban, ennek ellenére búcsút mond a craft sör leányvállalatának, a Braufactumnak. A speciális söröket jövőre nem a Braufactum értékesítési csatornáin, hanem a Radebergeren keresztül forgamlazzák.
Braufactumot 2010-ben indította a Radeberger, az akkori értékesítési vezető, Thomas Freese támogatásával, és az amerikai craft sör hullámot szerették volna Németországban is felpörgetni. A többi piaci szereplő vegyesen fogadta az ötletet, és habár később többen is próbálkoztak hasonlóval, a Braufactum soha nem lett igazán sikeres, mindössze évi 15 ezer hektoliteres termelésig vitte.
A Radeberger felső vezetése pedig most úgy döntött, hogy a kísérlet kudarcot vallott – írja az Inside.beer. A Braufactum ügyvezetője és értékesítési igazgatója is a Radebergernél marad, előbbi szerint néhány craft főzde erőszakkal akarja az új sörök felé terelni a német fogyasztókat, ez azonban nem működik, mert Németországban van egy csomó tradicionális sör, így nincsen olyan formában szükség a sörforradalomra, mint az USA-ban.