Cikk megosztása
via GIPHY
A minőségi tételek húzzák felfelé a magyar sörpiacot – írtuk néhány napja a Nielsen adatai nyomán, és arra, hogy ez a folyamat valóban létezik, érkezett is egy bizonyíték, méghozzá elsőkézből.
Amikor kiderült, hogy a Dreher valami fontosat szeretne bejelenteni február 11-én, elsőre nem volt egyértelmű, hogy mire készülhetnek, de csakhamar összeállt a kép – amiben az ugyancsak ráncfelvarrt, itthon készülő Kozel kommunikációja nyújtott némi segítséget. Nem lepődtünk hát meg különösebben, hogy a sörgyár az emblematikus márkájához nyúl hozzá, és megújítja a receptet, a Dreher Classic, Gold néven folytatja.
Hogyha megnézzük, mi történt az itthon készülő nagyüzemi sörök prémiumnak mondott kategóriájában, egyáltalán nem meglepő a lépés, hiszen Sopronban jó ideje ott a Soproni 1895, amely a mezőnynél kissé erősebb, 5,3%-os, abszolút a cseh vonalat vivő, žateci komlós cucc, csak árpamalátával. A Pécsi Sör nyíltkádas erjesztésű, ugyancsak kukorica nélküli, részben szűretlen termékekkel jelent meg kb. 2016-tól, a Borsodi pedig tavaly mutatta be a Borsodi Mestert, amely – a hivatalos verzió szerint – abszolút Németh András sörfőzőék keze munkája, vagyis nem módosította utólag senki a receptet, mindenféle nyereségorientált megfontolásból. A Mester Hallertau, Magnum, és szintén žateci komlóval, Pilzeni és Müncheni malátával készül (Németh András itt sokat beszélt róla).
Hogyha mindehhez hozzávesszük, hogy a Nielsen adatai szerint tavaly folytatódott a prémium és szuperprémium kategóriájú sörök térnyerése az olcsó, alsó kategóriás termékekkel szemben, nem csoda, hogy a fővárosi sörgyár is lépni kényszerült.
Nem váratlan ugyanakkor az sem, hogy az új termék afféle biztonsági játékos – miért is nyúlna hozzá radikálisan a Dreher a kiskereskedelemben legnépszerűbb márkájához úgy, hogy azzal bármit is kockáztat? Kaptunk is ajándékot, meg nem is: „Arra törekedtünk, hogy pusztán az árpámalátára, komlóra és vízre épülő recepttel is meg tudjuk tartani a termék könnyen ihatóságát. A végleges verziót a fogyasztóink bevonásával választottuk ki. A legfontosabb célunk az volt, hogy az ő ízlésüknek feleljünk meg” – mondta el az új receptről Séra Péter, a Dreher Sörgyárak sörfőzőmestere. Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak marketingigazgatója pedig úgy fogalmazott a sör bemutatóján, hogy „a márka úgy újul meg és válik jobbá, hogy közben semmit sem veszít abból, amiért a fogyasztói eddig szerették”.
Az új Dreher egyébként kb. egy hónap múlva már mindenhol leváltja a régi Classicot, tehát már ez lesz a kocsmákban és a boltokban is, és ez az újítás minden bizonnyal magával hozza a gyár többi, eddig a Dreher Classic variánsaként gyártott sörének a megújulását is. Kukorica nélküli Hideg-, Tripla-, Amerikai-, satöbbikomlósok, szevasztok!
Olvasóink így fogadták a hírt, ha van kedved, kommentáld: