Cikk megosztása
A Barth-Haas Group, a világ legnagyobb komlótermék-forgalmazója elemzést adott ki, amelyben a 40 legnagyobb sörfőző társaság 2020-as adatait vizsgálta. A járvány miatti visszaesés Ázsiában a leglátványosabb, a dánok viszont tudnak valamit, amit mások nem.
A Barth-Haas Group listája szerint a 2020-as világjárvány miatt a világ 40 legnagyobb sörfőzdéje összesen 94 millió hektoliterrel kevesebb sört adott el, mint 2019-ben. Ez egy év alatt 6 százalékos veszteségnek felel meg.
Az anyagban az áll, hogy legsúlyosabban az ázsiai sörfőzdék teljesítménye esett vissza. Az indiai United Breweries 34, a Fülöp-szigeteki San Miguel Corporation 24, a vietnámi SABECO 19, a thai Chang 16 százalékkal kevesebbet értékesített tavaly, mint 2019-ben.
Látványos azoknak a cégeknek a visszaesése is, amelyek hagyományosan jelentős mennyiségeket értékesítenek a HoReCa szektorban. Így ír Diageo (Guinness), 20, a német Warsteiner Group pedig 18 százalékkal adott el kevesebb sört.
A legnagyobb sörgyártó kolosszus továbbra is az AB InBev, 467 millió hl eladott sörrel (náluk összességében 6 százalékos a visszaesés), őket követi a Heineken 222 millió hl-rel, és 8 százalékos csökkenéssel, a Carlsberg 110 millió hl-rel, 2 százalékos visszaeséssel, majd a China Res. Snow Breweries (107 millió hl, 6 százalék) és a Molson Coors (85 millió hl, 9 százalék).
A Carlsberg viszonylag alacsony volumenvesztése magyarázza, hogy a dánok ismét a lista harmadik helyére ugorjanak, megelőzve a kínai Snow-t. Érdekesség, hogy a 2021 első negyedévi eladásokat vizsgálva Cees ’t Hart, Carlsberg vezérigazgatója arról beszélt, hogy épp Ázsia az egyik régió, amelyben javítani tudták globális eredményeket.