Cikk megosztása
Gondoltad volna, hogy a gyorséttermek és a választási kampányok sztáralapanyaga, a burgonya olyan sajtót kap ezen a télen, amilyet? Miután bevette a világ egyik legfontosabb szakácsversenyét, egyenesen a Facebookra igyekszik!
Az említett szakácsverseny a Bocuse d’Or, aminek európai kontinensdöntője Budapesten lesz március 23-24-én. A versenyzők a megmérettetésen három magyar burgonyafajtából választhatnak: a magas minőségű Coronada alacsony szénhidráttartalmáról ismert, az Anuschkát általában salátákhoz szokták használni, míg a Madison többnyire chipsek alapanyagaként használatos.
Mindhárom buronyafajtát az Alföldön termesztik. A versenyfogásokban pedig ezeknek a termékeknek felismerhetőnek kell lenniük mind látványban, mind ízben. A résztvevő séfeknek ezeket a szezonális hozzávalókat tavaszi zöldségételként kell elkészíteniük, amelyekbe állati fehérje csak tyúktojásból és tejtermékekből kerülhet.
A hústál témája egyébként az őz lesz, Magyarországot pedig idén Dalnoki Bence, a Michelin-csillagos Stand Étterem sous chefje és commis-ja, Nyikos Patrik képviseli.
Miközben pedig a Bocuse d’Or-on a magyar krumpli kap fontos szerepet, a spanyolok azt szeretnék elérni, hogy a krumplis tortilla bekerüljön a nemzetközi emoji gyűjteménybe.
Ezt Betanzos városa akarja, annál is inkább, mert ők csinálják a legjobban ezt a krumplis-tojásos ételt. María Barral Betanzos, a város polgármestere Reyes Maroto spanyol turisztikai miniszterrel közösen be is mutatta az ábrát, és hivatalosan is beadták a kérelmüket a kaliforniai székhelyű Unicode Consortiumhoz, amely ellátja emojikkal az Apple- és az androidos készülékeket is.
(MTI)