Cikk megosztása
10 ezer vendéglátóhelyre telepít alkoholmentes sör kínáló csapokat a Heineken. Szerintük mindenki boomer, aki úgy gondolja, hogy az alkoholmentes sör „valami más”.
Tavaly 2200 millió liter mentes sör készült Európában, ahol minden 15 elfogyasztott sörből egy már alacsony alkoholtartalmú, vagy alkoholmentes (0,5 százaléknál kevesebb alkohol van benne). Németországban már 800 különféle 0.0 sör létezik, és szépen lassan Magyarországon is szélesedik a kínálat – írtuk tavasszal a nagy brüsszeli alkoholmentes kaland után.
Brüsszelben a heinekenes Jules Macken akkor sokat beszélt arról, hogy nem szabad, hogy az alkoholmentes sörre úgy gondoljanak a fogyasztók, mint valami csodabogárra. Abban, hogy a mentesekkel kapcsolatos sztereotípiák változzanak, fontos, hogy minél több helyen legyen csapoltan is ez a termék.
A telepített 10 ezer csap ezek után nem meglepő, ahogy az sem, hogy ezek legnagyobb része Írországban, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban van.
Michael Gillane, a Heineken regionális globális márkaigazgatója a bővítéssel kapcsolatban most arról beszélt, hogy „az alkoholmentes sör valóban bekerült a köztudatba”, és a csapolásnak hála még szélesebb körben érhető el, szóval a gondolta, hogy ez „valami más” lenne, szerinte a múlté.
Magyarországon a tavalyi adat szerint a teljes sörpiac 8,5 százaléka alkohol nélküli, és ez a szám várhatóan nálunk is emelkedni fog, a csapolt mentesekre azonban úgy tűnik, még várni kell. Ha a legjobb magyar alkoholmentes sörökről olvasnál, akkor pedig: