Cikk megosztása
A világ 157 országban vizsgálták az alkoholfogyasztási szokásokat. Az eredmények azt mutatják, van néhány piac, ahol bizakodók lehetnek a gyártók, de a vendéglátóipar számára nem sok jót tartogat a jelentés.
Az IWSR – Drinks Market Analysis 40 éve épít adatbázist az alkoholos italok piacáról. Ennek birtokában vélhetően elég jól ismerik piacot, a termékkategóriákat és az egyes márkák teljesítményét is. Friss piaci jelentésük 2022 első felének tapasztalatai összegezi.
Jól indult az év
Az IWSR ismerteti, hogy az év első felében az alkoholtartalmú italok értéknövekedése történelmi csúcsokat ért el, ami a világjárvány utáni elfojtott kereslet és áremelkedések kombinációjának köszönhető. Történt ez azzal együtt, hogy 2022 első félévében az értékesített alkohol mennyisége azon a húsz kulcsfontosságú piacon, amely a globális fogyasztás mintegy 75 százalékát teszi ki, nem érte el a pandémia előtti szintet.
Jó hír, hogy a prémium termékek mennyisége 7 százalékkal tudott növekedni 2022 első felében, 2019 első félévéhez képest. Így elmondható, hogy az idei év első fele viszonylag pozitív volt az italipar számára, azonban az őszi adatokból már más olvasható ki.
Az IWSR adati szerint ősztől visszaesés jelei mutatkoznak számos italkategóriában, illetve folyamatosan csökken az értékesített mennyiség is. A vásárlók ismét egyre inkább az otthoni fogyasztás felé fordulnak.
Vannak élénkülő sörpiacok
Az értékesített sör mennyisége összességében alacsonyabb, mint a járvány előtt, vannak olyan piacok, ahol fellendülést mutat. Brazíliában például idén az első félévben 12 százalékkal, Mexikóban pedig 5 százalékkal több sör fogyott, mint az előző év azonos időszakában. Ezeken a piacokon ráadásul a fiatal korosztály nagyban hozzájárul az élénkülő kereslethez.
Ezzel szemben az USA-ban csökkenés tapasztalható, amely ugyanakkor enyhült az elmúlt félévhez képest. A sörértékesítések növekedése várható továbbá Dél-Ázsiában, Latin-Amerikában és Afrika egyes piacain.
A teljes jelentés kivonata (angol nyelven) itt olvasható.