Nemrég írtunk róla, hogy novembertől a Borsodi Sörgyár kínálatában, itthon is elérhető a Guinness 0.0. Egy ilyen bevezetést rengeteg elemzés előz meg, amelyek alapján a forgalmazó és annak tulajdonosa úgy dönt, meglépi a termékbevezetést. Szóval itthon hisznek az alkoholmentes Guinnessben, de a márka nemzetközi tulajdonosa ennél sokkal nyilvánvalóbban is letette a voksot mellette.
A dublini St. James’s Gate-i gyárban ugyanis 30 millió eurós (kb. 12 milliárd forintos) beruházással az alkoholmentes Guinness-termelést megduplázzák. Ezzel a három évvel ezelőtti bevezetés óta összesen immár 60 millió eurót költ a Diageo a 0.0 Guinnessre, ami nemzetközi szinten is látványos összeg.
Ha viszont megvizsgáljuk, hogy az alkoholmentes italvariációk eladásai csaknem 50 százalékkal nőttek az elmúlt évben, nem is olyan érthetetlen a döntés. Aidan Crowe, a Diageo sörügyi nagyfőnöke szerint a beruházással a fogyasztói igényt követik le, vagyis ennyire keresik a Guinness fanok az alkohol nélküli verziót.
Nagy-Britanniában az alkoholmentes stout egy csomó helyen kapható csapolt formában is, így ott van egy rakás kocsmában, és stadionban is.