Cikk megosztása
A Heineken és a Carlsberg is tett egy újabb lépést az üdítőitalok irányába. Előbbi egyenesen az energiaital piacra nyomul.
A Heineken bevásárolta magát a brit Tenzing nevű természetes energiaital-márkában, ezzel belépve az Egyesült Királyság energiaital-piacára. A Tenzinget 2016-ban alapította a Red Bull korábbi marketingigazgatója. Termékei pedig a márka a Himalájában élő serpák teáiból vette az ötletet: növényi alapú, természetes összetevőkből készült italokat kínálnak és az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Svájcban és Ausztráliában vannak jelen.
A Heineken megjelenésével a Tenzing 45 000 üzletben jelenik meg Nagy-Britanniában. A befektetés része a Heineken azon stratégiájának, amely a sörön és cidereken túlmutató italpiaci szegmensekbe való terjeszkedést célozza.
Eközben a Carlsberg 2025 első negyedévében 2,3 százalékos volumen-visszaesést jelentett, Nyugat-Európában pedig 6,8 százalékkal csökkent a forgalmuk. A kereslet visszaesése mellett olyan gondjaik is vannak, hogy ők palackozzák Dániában a Coca Colát, amit a dánok épp bojkottálnak Donald Trump Grönlanddal kapcsolatos kijelentései miatt.
A gyártó reagálva a változó fogyasztói preferenciákra, ugyancsak növelte a forgalmazott, alkoholmentes italok és üdítők kínálatát.