Cikk megosztása
Két és fél évvel azután, hogy a Carlsberg bemutatta az általa fejlesztett papírpalackot, élesben is kipróbálja őket nyolc európai piacon.
A kísérlet során Dániában, Svédországban, Norvégiában, Finnországban, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Németországban és Franciaországban 8-8 ezer palack kerül forgalomba, amelyeket bizonyos fesztiválokon és kiemelt rendezvényeken juttatnak el a fogyasztókhoz.
Egy ilyen léptékű tesztelés lehetőséget ad a cégnek arra, hogy visszajelzéseket gyűjtsenek a termékkel kapcsolatos tapasztalatokról és azokat felhasználják a következő generáció tervezéséhez.
A korábban bemutatott palackok kétrétegűek, a külső rész készült papírból, belül pedig volt egy vízhatlan, és a minőségért felelő réteg, amely polimerekből (műanyag) állt. Az új generációs Fiber Bottle már növényi alapú PEF polimerrel van bélelve. A PEF teljes mértékben természetes nyersanyagokból készül, kompatibilis a műanyag-újrahasznosító rendszerekkel, és lebomolhat a természetben. Emellett pedig a PEF rendkívül hatékony védőrétegként működik a sör és a rostos külső héj között, jobban védve a sör ízét és szénsavtartalmát – olvasható az Inside.beer cikkében.
A palack külső része továbbra is fenntartható forrásból származó farostból áll, és szintén bio-alapú. Ennek a héjnak az a további előnye, hogy szigetelő tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek segítségével a sör hosszabb ideig hidegebb maradhat a dobozokhoz vagy üvegpalackokhoz képest.
A fejlesztések egyébként nem korlátozódnak a palackokra. A tesztekhez új sörreceptet is fejlesztettek. A Carlsberg a Soufflet árpamaláta-beszállítóval együttműködve olyan árpából készült sört főzött, amelyek alapanyagát teljesen bio és regeneratív mezőgazdasági gyakorlatok alkalmazásával termesztették.
A Carlsberg tervei szerint a Fiber Bottle következő generációja akár 80 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátással készülhet, mint az egyszer használatos üvegpalackok. Így öt Fiber Bottle készíthető majd ugyanazzal a szénlábnyommal, mint egyetlen üvegpalack.