Cikk megosztása
Áremelkedés, csökkenő fogyasztás. Németországban igen borúlátóak a sörfőzdék. Az Oettinger vezérigazgatója szerint a gyártók hamarosan úgy hullanak majd, mint a legyek.
Emelik a sörárakat Németországban, leginkább azért, mert egyre többe kerülnek a nyersanyagok és mert az egyre idősebb lakosság kevesebb sört iszik. Egy elemzés szerint a tíz legnépszerűbb német sörmárka közül hat tervez áremelést a közeljövőben.
Németországban a sörről más szeszesitalok, illetve az alkoholmentes termékek felé fordulnak a fogyasztók, emellett pedig a társadalom elöregedésével is kevesebben söröznek. Stefan Blaschak, az Oettinger vezérigazgatója szerint csődhullám jöhet a következő években, „a söripar összeomlik, sorra mennek csődbe kis cégek, és ez a nagyokat is érinteni fogja” – fogalmazott.
A németországi sörfogyasztás szerinte látványos esése jön, 7-7,5 százalékos csökkenéssel, amely még az elmúlt évek folyamatos, 2-3 karcsúsodásához képest is sok. Blaschak szerint az idei év első felében mintegy 2,6 millió hektoliterrel kevesebb sör fogyott, ez kábé napi 3 millió dobozt jelent.