Cikk megosztása
Jól alakul a forgalom a világ második legnagyobb sörgyártójánál, mert komolyan megélénkült a sörpiac a járvány utáni nyitásnak köszönhetően. Ugyanakkor globális áremelkedés várható, ami visszavetheti majd a fogyasztást.
Háromszor annyi Heineken-termék fogy az európai éttermekben és kocsmákban, mint tavaly, a cég forgalma 2022 első negyedévében 5,2 százalékkal volt több, mint 2021 azonos időszakában. A társaság óvatosan bizakodó, bár várhatóan befolyásolja majd a teljesítményt az orosz-ukrán háború.
A Heineken március végén jelentette be, hogy elhagyja Oroszországot, az ottani üzemeit eladja, és nem is szállít sört az országba. De nem csak emiatt számítanak forgalomcsökkenésre, hanem a meredeken növekvő energiaárak miatt is – írja a Qubit.
Ráadásul a maláta ára a duplájára, a dobozokhoz szükséges alumíniumé pedig másfélszeresére emelkedett tavalyhoz képest. Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója szerint emiatt drágább lesz majd a sör is, ami minden bizonnyal visszaesést okoz majd.