Cikk megosztása
Buza Sándor, a Trend.fm-en futó, Menni-Enni című műsorának vendége volt hétfőn Simon Szabolcs a Főzdebusz tulajdonosa, akivel a kisüzemi sörfőzdékről és a kézműves sörökről beszélgetett a műsorvezető.
Simon szerint a nagyüzemek jó söröket csinálnak, de a fogyasztói kultúrát alakítani nekik sokkal nehezebb, hiszen egy kisüzemi főzde számára könnyebb és kisebb gazdasági kockázattal jár kipróbálni újabb és újabb ötleteket. Ezzel összefügg, hogy a nagyok üzemméretébe a változatosság nehezebben fér bele.
A Főzdebusz tulajdonosa elmondta azt is, hogy Magyarország élen jár a sörforradalomban. Ez a hullám egységesen elérte az egész Közép-európai régiót, de „nálunk vannak olyan vájtfülűek”, akik először hoztak recepteket amerikából, belgiumből és angliából.
A hazai kisüzemek térnyerése nem a sörpiac bővüléséből ered, hanem a kisüzemek a nagyobb gyáraktól „vesznek el” fogyasztókat. Ugyanakkor Simon Szabolcs arra is felhívta a figyelmet, hogy a kisüzemi söröket az ember nem úgy fogyasztja, mint a nagyüzemit, hiszen ezekkel nem fog senki különböző rendezvények névadó szponzoraként találkozni. Esetükben inkább gasztronómiai élményről beszélhetünk.
Ami pedig a trendeket illeti, Simon Szabolcs hiányolta a jó minőségű alkoholmentes kisüzemi söröket, és szerinte lecsengőben van az IPA, valamint az ízesített sörök divatja. Ezek népszerűségét a búzáé és az ivósöröké válthatja fel.