Cikk megosztása
Aki szinte semmit sem tud a japán gasztronómiáról, a sushiról szinte biztosan hallott. Jó ideje már Budapesten is úgy rendelhető, mint mondjuk a pizza, a céges ivászatokon/kajálásokon pedig rendre előkerül valahol az indiai kaja – pasta – tapas bár sorban. És sörrel is működik?
A ma ismert sushi csak valamikor a XX. században jelent meg, az eredete viszont sokkal régebbre tehető. Állítólag valahol ott kezdődik, amikor elkezdték a halhúst rizsbe csomagolni, hogy tovább elálljon. Kétféle van belőle eredetileg, az amikor a formázott rizsgombócokon tálalják a halat, vagy pedig, amikor kis algalapok segítségével rizses/halas/zöldséges hengereket formáznak. Utábbi, a maki, talán jobban ismert.
A dolognak mindig rizs az alapja, és a rizsecet sem nagyon hiányozhat mellőle. A japánok állítólag a sushi bárokban túlnyomórészt sört fogyasztanak, de nyilván működik az egész mondjuk zöldteával, szakéval, vagy a Japánban olyan népszerű whiskyvel is. De összességében elmondható, hogy valamilyen illatos, és inkább könnyedebb itallal érvényesül jól az étel.
Március elején, amikor bejelentették Budapesten, hogy a Dreher forgalmazni kezdi a japán Asahi Super Dryt, természetesen ez utóbbit kínálták a sushihoz. A sörre a fentiek közül leginkább a könnyű jelző illik, de a sajtóanyag szerint a legtöbb „az autentikus karakuchi ízélményből” van benne, ami nem más, mint „száraz íz, keserű utóíz nélkül”.
Az Asahi Super Dry és a sushi jól megfér egymás mellett, de arról azért nincs szó, hogy együtt valami többet hoznának létre. A „száraz íz, keserű utóíz nélkül” tök semleges, mondjuk, hogy frissítő.
A Dreher Sörgyáraknak egyébként tavaly áprilistól tulajdonosa az Asahi Breweries Europe Ltd. Amint arról akkor írtunk, az Európai Bizottság a SABMiller kelet-közép-európai érdekeltségeinek az értékesítését szabta meg az AB Inbev és a SABMiller söripari konszern fúziója engedélyezéseként feltételeként. A japán sörgyártó 7,3 milliárd eurót fizetett a SABMiller söripari konszern számos cseh, szlovák, lengyel, magyar és román márkát magában foglaló termékportfóliójáért.
Akiyoshi Koji, az Asahi Group Holdings elnöke akkor elmondta, hogy a cég zászlóshajónak számító márkája az Asahi Super Dry sör, amely 49 százalékos piaci részesedéssel bír Japánban, 19 éve piacvezető.