Cikk megosztása
Az eladási számok tanúsága szerint könnyen lehet, hogy csupán az újdonság varázsa repítette az elmúlt években olyan magasra a hard seltzert az USA-ban, és mégsem az ízesített alkoholos víz lesz a jövő legnépszerűbb itala.
A Boston Beer Company, amely az USA egyik legnagyobb ’seltzer márkájának, a Trulynak a gazdája, csökkentette a várható, 2022-es éves eredményét, mivel az ital iránti kereslet elmarad az előzetes várakozásoktól.
Jim Koch, a Boston Beer elnöke elmondta, az elmúlt három évben példátlan növekedést tapasztaltak a hard seltzerrel kapcsolatban, és továbbra is optimista a hosszú távú növekedési kilátásokkal kapcsolatban, de nincs mit szépíteni, a ’seltzerek iránti kereslet csökken.
A Truly nagyon szépen muzsikált, egészen 2021-ig, amikor fordulatot vett a hard seltzer piac. Rengeteg új márka jelent meg, ami megviselte a Boston Beer sajtá hard seltzerének részesedését. 2018 elején 10 hard seltzer brand működött az USA-ban, egy évvel később 26, még egy év múlva pedig már 65. Tavaly 220-at mért egy piacelemző cég.
A kereslet csökkenésének ellenére egyébként az USA-ban White Claw márka után a Truly továbbra is a második legnépszerűbb hard seltzer. Magyarországon a két legnépszerűbb alkoholos szóda egyébként a Dreher csoport féle Viper és a Borsodi által forgalmazott Wai Moment.
Ami pedig a hard seltzerek kifulladását illeti, korántsem arról van szó, hogy a fogyasztók visszataláltak volna a hagyományos italokhoz. Az Inside.beer cikke szerint az amerikaiak nem a sör, hanem inkább a RTD koktélok felé mennek tovább, növekszik az alkoholos Twisted Tea és a Hard Mountain Dew lendülete is, és persze nem engedik el olyan könnyen a hard seltzer kezét sem a gyártók, újabb ízekkel bombázzák a piacot.