Cikk megosztása
A Jemeni blokád ellen tiltakozásul, „IGNORE” elnevezéssel kezd sématörő kampányba a HopTop Brewery.
Az ENSZ és több nemzetközi szervezet (ICRC, UNICEF) figyelmeztetése szerint, ha továbbra is változó mértékű blokád alatt tartják Jemen határait, és ezért nem tudnak bekerülni az élelmiszer-szállítmányok az országba, akkor az 7 millió ember éhhalálához vezethet.
Jemen a világ legszegényebb országa. Borzasztó belegondolni, hogy ha ez a 7 millió ember holnap már nem élne, az a világ nagy részében semmilyen változást nem okozna, szinte észre sem vennénk. Ilyen esetben csak az emberi hozzáállásra, az erkölcsi értékrendünkre támaszkodhatunk – írja a budapesti HopTop Brewery lapunkhoz eljuttatott közleménye.
„Kisvállalkozásként szűkebbek a lehetőségeink, de mindenképpen szerettünk volna valami tenni ezért az ügyért, hiszen tulajdonosunk is jemeni származású, akinek az édesapja is az érintettek között van. Mivel fogyasztóink elsősorban fiatalok, a megbotránkoztató képi megjelenítés helyett a szarkazmus eszközéhez nyúltunk” – mondta Ali Rawech Anikó, az ötletgazda.
A kampány lényege, hogy a cég külön erre az alkalomra készített palackok kerülnek a „piacra”, de ezekbe az üvegekbe nem lesz töltve semmi. Az első hallásra furcsának tűnő „termék” teljesen tudatos elméletre épül: az üres palackok a Jemenben élők éhínségét, szomjúságát és kilátástalanságát hivatottak szimbolizálni. A címkén lévő szövegek és a megjelenő képek is átgondolt, a célhoz igazodó koncepcióban készültek.
A palackok egy jelképes összegbe, azaz 100Ft-ba kerülnek, és a napokban már elérhetőek lesznek a kampányhoz csatlakozó üzletekben/szervezeteknél:
- Szakkör Söröző Kecskemét
- Kalendárium Gastro Galéria, Dunaújváros
- Beerselection
- Hörpint Webáruház
- Beer Shop Budapest
- Csak a jó sör
- Csapház
- Lopó Bor- és Sörszaküzlet