Hogyan kell a fogyasztóknak megtanítani, mit várjanak egy-egy sörtípustól? Világörökség lesz-e a cseh sörkultúra? Újrafelhasználható a komló? Májusban összeül a nemzetközi sörvilág és ilyen kérdésekre keresi a választ.
Ahol mutatkozik fogyasztói igény a változatos kisüzemi kínálatra, ott egyébként is kaphatóak különféle sörök, máshol azonban a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata szerint nehézséget okoz a „sörtörvény” betartása.
Mindig is példaértékű volt, ahogyan Nagy-Britanniában a sörfőzők és a pubok együtt próbálják érvényesíteni az érdekeiket. Az összefogásnak újabb gyümölcse érett be.
Tokaj városa idén ünnepli fennállásának 950. évfordulóját. Ebből az alkalomból pedig helyi sörfőzők és borászok összefogásában készül egy olyan sör, amilyet még nem ittál: egy szamorodnis hordóban érlelt old ale.
A legnagyobb brit kocsmacsoport mintegy 1000 kocsmáját tervezi eladni, ami a teljes portfóliójának nagyjából ötöde, pedig nemrég még milliárdokért vettek pubokat.
A hazai piacon is jól ismert német márkákból a Krombacher mindent visz, de nagyszerűen szerepelt a Bitburger és a Paulaner is. Itt a teljes slágerlista!
A belga Westmalle-apátság eladja az általa működtetett trappista sörfőzdét világi tulajdonosoknak. Így az ott készülő Achel a jövőben nem forgalmazható többé trappista termékként.
Az év végére 7,5 euró, vagyis akár háromezer forintba is kerülhet egy korsó német sör a Német Sörfőzők Szövetségének előrejelzése szerint. A szervezet összefoglalójából kiderül: lényegében minden drágult, ami a sörhöz kell.
Elsőre elképesztően hangzik, hogy Írországban 425 százalékkal nőtt a whisky turizmus. Azonban, ha jobban megvizsgáljuk a számokat, még mindig van hová javulni.