Cikk megosztása
Ausztráliában alap dolog, hogy rendesen kell inni egy hétvégi összejövetelen. A kellemetlen mellékhatások elkerülésének érdekében most több nagy márka is „gyenge söröket” dob piacra.
Az AB InBev, a világ legnagyobb sörgyártója áprilisban kezdte el forgalmazni Ausztráliában a Corona könnyített változatát. A Corona Ligera 3,2 százalék alkoholt tartalmaz, vagyis közel egyharmaddal kevesebbet, mint az eredeti 4,5 százalékos. A jelenség oka – Jonny Forsyth, a Mintel Group elemzője szerint – az, hogy a fogyasztók szeretnek inni, a részegséget viszont egyre inkább igyekeznek elkerülni.
A Ausztrál Statisztikai Hivatal adatai szerint évtizedekkel korábban az ország lakói fejenként kb. 13 liter tiszta alkoholnak megfelelő szeszesitalt ittak meg évente. Ennek pedig több mint a kétharmada származott a legurított sörökből. A 13 liter mára 9,7-re csökkent, amelynek kicsit több mint egyharmada sör. A teljes sörfogyasztás Ausztráliában több mint a felére csökkent, évente fejenként 89 literre.
De nem csak Ausztráliában figyelhető meg ez a trend, Kínában, a világ legnagyobb fogyasztói piacán remekül teljesítenek a gyengébb sörök – noha nem szabad megfeledkezni arról, hogy ezek olcsóbbak is, mint a hagyományos mennyiségű alkoholt tartalmazó változatok. A 2016-ban Kínában eladott sörök közel egyharmada kevés vagy semenniy alkoholt nem tartalmazott.
Egyértelmű, hogy a sörgyárak világszerte a könnyebb italok felé fordulnak, mivel a sörfogyasztás esik. A Budweiser egyenesen azt tervezi, hogy 2025-ben már az alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes sörök a globális eladásoknak ötödét teszik majd ki.
(Via)