Cikk megosztása
A Nielsen piackutatása szerint a helyi márkák helyett a fogyasztók világszerte elkezdtek a globális márkatermékek felé fordulni, azonban akadnak kivételek. A sör is ilyen.
Évente végez világszerte kutatásokat a Nielsen arról, hogy mennyire kedveltek a globális és a helyi márkák. A trend azt mutatja, hogy a globális brandek előretörőben vannak, kivéve, hogyha romlandó élelmiszerekről van szó, ott a fogyasztók előnyben részesítik azokat, amik olyan közelről származnak, amennyire csak lehetséges – írja az Élelmiszer.hu.
Egyetlen olyan termékcsoport van, ahol többséget képviselnek azok a fogyasztók, akik helyi márkákat részesítik előnyben. A tejtermékeknél ez 54 százalék, Magyarországon ennél is több, 75 százalék.
Vannak azonban olyan további kategóriák, ahol a magyar fogyasztók a nemzetközi átlagnál jóval nagyobb mértékben elfogultak a hazai márkák iránt, közöttük van a sör is.