Az egyre népszerűbb dobozos csomagolás és az, hogy az alumínium ára növekszik, a sörárak emelkedéshez vezethet – figyelmeztet a Heineken.
A Heineken bejelentette, hogy az áruszállítás drágulása és a sörösdobozokhoz használt fém áremelkedése jelentős hatással lesz a cég következő évi profitjára. Az alumínium árfolyama idén már több mint 30 százalékkal emelkedett, most 2612 dollárba kerül egy belőle tonna – írja a Napi.hu.
Emellett szintén aggasztó, hogy a többletkínálat kezd eltűnni, illetve a kereslet viszont nó az alu termékek iránt. A Goldman Sachs szerint jövő év végére az árfolyam meghaladhatja tonnánként a 3000 dollárt.
A Heineken egyébként a nemrég közreadott adatok szerint 109,9 millió hektoliter sört értékesített január-júniusban, ami 9,6 százalékos növekedést jelent 2020 első fél évéhez képest. A nettó bevétel 8,3 százalékkal 10,01 milliárd euróra emelkedett. A működési nyereség 1,63 milliárd eurót tett ki.
Az Anheuser-Busch InBev, amely a Heinekent megelőzve a világ legnagyobb sörgyártója ugyancsak arról számolt be, hogy a második negyedévben megugrott a forgalma, de a növekvő doboz- és szállítási költségek visszafogták a nyereséget.