Cikk megosztása
A nyári időszak kedvenc sörös frissítőjének népszerűsége ezekben az években éri el a tetőpontját. Ehhez pedig az kellett, hogy világszerte egyre kedveltebbé váljanak az alkoholmentes sörök, és azok gyümölccsel készülő változatai. A trend nyertese pedig minden kétséget kizáróan a radler.
Pedig a radler sztorija a legenda szerint egyáltalán nem indult valami fényesen: 1922 nyarán a München melletti Kugler-Alm vendéglőben épp kifogyóban volt a sör, mire Franz Xaver Kugler, a tulajdonos kénytelen volt úgy csapolni, hogy fél pohár limonádéra töltötte rá a sört. A
szükségmegoldás pedig annyira bejött a környéken bringázó turistáknak, hogy utánuk nevezték el az új italt, a Radfahrerből így lett radler.
Azt nem tudjuk, mit szólna Herr Kugler, ha tudná, hogy nem egészen száz évvel később szinte minden valamire való sörgyártó rendelkezik saját radlerrel, és az általa megalkotott citromos ízesítés mellett más gyümölcsök is egyre inkább helyet kapnak, sok esetben helyi ízekkel fűszerezve a sört.
A sör és gyümölcsital házasításából született frissítőket Nagy-Britanniában shandy, Franciaországban pedig panaché néven találjuk meg, az viszont közös bennük, hogy eleinte leginkább 2-2,5 százalékos alkoholtartalmúak voltak, mára azonban – főképp a fiatalok, a sportolók és a sofőrök megelégedésére – egyre nagyobb piacot hódít meg az alkoholmentes változat.
Magyarországon a Pécsi Sörfőzde ízesített márkája volt az első ilyen típusú hazai termék. Pécsen alkoholmentes szűrt sörből, cukor hozzáadásával, valódi gyümölcs kivonattal, szén-dioxiddal dúsítva készülnek a radlerek, amelyeket idén megújított a baranyai sörfőzde, olyan új arculattal frissítve föl a termékcsaládot, ami illeszkedik Magyarország legrégebben működő Sörgyárához, mégis friss, modern hatást kelt. Az új Pécsi Raderek bodza, citrom és meggy ízekben találhatóak meg a boltok polcain.
(x)