Cikk megosztása
A Dreher Sörgyárak marketingigazgatója úgy látja, hogy a magyar sörpiac kifejezetten izgalmas. „Az embereket érdekli a sör, elhagynak más italkategóriákat a sör kedvéért, ez a piaci környezet lehetőséget teremt arra, hogy új típusokat vezessünk be” – mondta Brendan Williams az Élelmiszer.hu-nak, hozzátéve, hogy más piacokon csökken a fogyasztás és erős az árverseny, a magyar piac viszont vibrál, és nagyon örül, hogy itt dolgozhat.
A kézműves/kisüzemi sörökkel kapcsolatban a marketingigazgató kifejtette, hogy ezeknek a piaca egyelőre kicsi, de pl. az Egyesület Államokban a kézműves sör nagyjából 10 százalékát adja a teljes sörmennyiségnek, viszont 20 százalékát, ha az értékesítést tekintjük. Williams úgy látja, hogy a fogyasztó szempontjából ez jó dolog, hiszen sokkal nagyobb a választási lehetőség. „Persze ha a magyar piacon a kézműves sör részesedése 20 százalék lenne, valószínűleg én is aggódnék” – tette hozzá.
A szakember elárulta, hogy a Hidegkomlós és a Nyári komlós hamarosan új testvért kap, a Szigetre tanksört visznek majd, a Dreher fesztiválon meg 6-7-féle új sör is lesz.