Cikk megosztása
Egyre népszerűbbek az alkoholmentes sörmixek. Séra Kata, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője szerint ez hosszú távon hatással lehet a teljes üdítőital-piacra.
A sör magyarországi kiskereskedelmi forgalma értékben változatlan maradt 2015-ről 2016-ra, mennyiségben pedig 1 százalékot csökkent – írja a Világgazdaság, amely a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát mérő kiskereskedelmi indexét elemezte.
A felmérés azt mutatja, hogy a sörkülönlegességek, kézműves sörök, valamint az alkoholmentes ízesített sörök jelentősen népszerűbbek, mint korábban: 20 százalékot meghaladó mértékben nőtt forgalmuk. Az itthon még mindig különlegességnek számító cider forgalma értékben 15 százalékkal, mennyiségben 17 százalékkal emelkedett.
A Nielsen adataiból az is kiviláglik, hogy bejöttek a gyártóknak az kézműves és különleges sörök. Értékben 25 százalékkal, mennyiségben 20 százalékkal nőtt forgalmuk, így a teljes piacból hat százalékot hasítanak ki – igaz, a „különleges sör” kategória elég megfoghatatlan.
A sörmixek piacán pedig különösen az alkoholmentes szegmens népszerűsége szembeötlő: minden száz értékesített, ízesített sörből 48 alkolholmentes, ez 10 százalékkal haladja meg a 2015-ös adatokat. Az ízesített, alkoholmentes sörök között a legnépszerűbb ízek a citrom, lime-menta, grapefruit, bodza-citrom és bodza, melyek ily módon a többi üdítőital kategóriával veszik fel a versenyt – mondta Séra Kata, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
Az ügyfélkapcsolati vezető hozzátette, hogy habár a sörfogyasztásnál továbbra is az alacsony árfekvésű sörök viszik a prímet, figyelemreméltó a kézműves sörök iránti megnövekedett kereslet, ezek piaci részesedése 3 százalékra nőtt.
A cider kiskereskedelmi forgalma is erőteljesen fejlődik: közel hárommilliárd forint értékben, 34 ezer hektoliter fogyott belőle tavaly.