Cikk megosztása
Idén 170 éves a Dreher Sörgyárak. A kerek születésnapot ünneplő üzemben 100 milliárd forintos fejlesztésbe fogott tavaly a japán tulajdonos, amivel biztosítani kívánja a cég jövőjét.
Phillip Russell, az Asahi Europe & International kommunikációs menedzsere a Drink Businessnek beszélt a beruházásról, amelynek a legfőbb célja, hogy magasabb szintre emeljék prémium sörök értékesítését.
Russel úgy fogalmazott, hogy ezzel a befektetéssorozattal biztosítják a Dreher jövőjét és versenyképességét a következő évtizedekre. Emellett pedig demonstrálják azt a célt is, hogy hosszú távon szeretnék bővíteni a prémium márkaportfóliót Európában.
A beruházás során első körben megújulnak a Dreher berendezései és bővül a raktárterület. Összességében azonban ez csak apróság ahhoz képest, amit a következő tíz évre terveznek. Épül majd új energiaközpont, teljes megújuláson esnek át az erjesztési és kondicionálási szakaszok, kicserélik a tartályokat, és új technológiákat vezetnek be.
Russell elmondta, hogy a beruházás célja nem csak a kapacitás és a hatékonyság növelése, hanem a cég örökségének építése és a fenntarthatósági céljok teljesítése is. A menedzser arról is beszélt, hogy a Dreherbe a korábbi években is fektettek jelentős összegeket, így cserélték ki többek között a gyár szűrőberendezéseit, tavaly pedig vadiúj alumíniumdoboz-gyártósort telepítettek.
Az Asahi 2017-ben vette meg a Drehert, amely Magyarország vezető sörgyártója, mintegy 30 százalékos piaci részesedéssel. A befektetők tervei szerint a Dreheren keresztül növelni tudják a prémium sörök értékesítését a régióban.