Cikk megosztása
Kihívásokról számolt be új jelentésében a Carlsberg, ugyanakkor szilárd bevételnövekedésről is, amelyet a gyártó prémium portfóliójának jó teljesítményével magyaráznak.
2023 harmadik negyedévében folyamatosan javulni tudott a hektoliterenkénti bevétel a Carlsbergnél. Ez végeredményben ellensúlyozta az alacsonyabb értékesített mennyiségéket – olvasható a cég jelentésében.
A Carlsberg adatai szerint Nyugat-Európában 5,2, Közép- és Kelet-Európában pedig 6,3 százalékos a visszaesés. Ugyanakkor 6 százalékkal nőtt az alkoholmentes sörök eladott mennyisége.
A bevétel növekedése a negyedévben 5,8% volt, és most 9,2% az előző évhez képest. Európában 7, Ázsiában 3,7, Közép- és Kelet-Európában 6,3 százalékos volt a növekedés.
Jacob Aarup-Andersen, a Carlsberg vezérigazgatója szerint a növekedést részben a prémium portfólió jó teljesítménye okozta. Azt is elmondta, hogy az év hátralévő részében tovább növelik kereskedelmi befektetéseiket.
Hasonlóról számolt be nemrég a Heineken is, az eladott sör mennyisége az elmúlt negyedévben ott is csökkent, de a bevételeket növelni tudták.