Cikk megosztása
A NielsenIQ nemzetközi kiskereskedelmi láncok szkennelt adatait felölelő kutatásából tökéletesen látszik, mennyit számít az, hogy milyen évszakban rendezik a labdarúgó világbajnokságot.
Meglehetősen sok érdekesség derült ki a NielsenIQ friss, reprezentatív fogyasztói kutatásából. A megkérdezettek nagyjából 25 százaléka mondta, hogy figyelemmel kísérte a meccseket, nem meglepően, többségében a férfiak.
A vb iránt érdeklődők 46 százaléka szerint télen nehezebb összeegyeztetni a meccsnézést az egyéb szezonális eseményekkel, így 10-ből 3 néző kevesebb mérkőzést tudott megnézni, mint az előző focivébén.
A meccsnézők kétharmada nagyobb társaságban drukkolt, és elsősorban boltból vásárolt termékeket fogyaszottak közben. Az idei világbajnokság első 2 hete alatt, november 21. és december 4. között Magyarországon több mint 8 millió üveg/doboz sör (650 ezer doboz alkoholmentes) fogyott a kiskereskedelem boltjaiban, összesen 2 és fél milliárd forint értékben.
A 2021 nyarán rendezett labdarúgó Európa-bajnokság hasonló két hete alatt ennek kétszeresét itták meg a magyarok, akik egyértelműen a sört tartják a megjobb meccsnéző italnak.
Az első két hétben a szurkolók 68 százaléka választotta az alkoholos, 10 százaléka a -mentes sört, nyilvánvalóan a téli időpont miatt pedig megjelent a meccshez választott innivalók között a forralt bor is.